Backoffice

Zoals elke ondernemer zul je er niet aan ontkomen! De administratie. Taken die bijzaak lijken, maar wel direct gevolgen zullen hebben voor jouw bedrijf. Het is belangrijk om de administratieve take. Als jouw VA (virtueel assistent) met ervaring kan ik incidentele of terugkomende administratieve taken van jou overnemen. Bij deze werkzaamheden kun je denken aan de volgende taken:

  • Opzetten van administraties
  • Structuur brengen in bedrijfsprocessen
  • Debiteuren en crediteurenadministratie
  • Facturen & offertes opstellen
  • Draaiboeken maken
  • Klant-volgsystemen /CRM bijwerken
  • Roosters en planningen maken

Online & Social Media

Social Media is een dagelijkse kost. Het is daarom van essentieel belang om jouw online aanwezigheid te waarborgen door hier dagelijks actief mee aan de slag te gaan. Als jouw VA (virtueel assistent) kan ik dit stukje uit handen nemen, zodat jij je kan focussen op de rest. Werkzaamheden die jij op dit gebied zou kunnen uitbesteden zijn:

  • Social media kanalen bijhouden
  • Content creëren
  • Content kalender maken
  • Basis website bouwen
  • Basis webshop bouwen inclusief betaal en verzendkoppelingen
  • Bewerken van bestaande websites & webshops

Marketing & Communicatie

Voor al je marketing & communicatie uitingen heb je regelmatig input nodig. Bij het produceren van deze input komen diverse zaken kijken die in sommige gevallen om de nodige expertise vragen. De werkzaamheden waar je hierbij aan kunt denken zijn:

  • Flyers, brochures en posters ontwerpen in CANVA
  • Nieuwsbrieven schrijven
  • Product verpakkingen maken
  • Visitekaartjes maken
  • E-books maken

 

 

Klantenservice

Jouw klanten op tijd antwoord geven of direct te woord staan, is een belangrijk aspect van jouw dienstverlening. Als jouw VA (virtueel assistent) kan ik de klanten bijvoorbeeld te woord staan en verder op weg helpen tijdens jouw afwezigheid. De werkzaamheden waar je hierbij aan kan denken zijn:

  • Klanten te woord staan via telefoon of chat
  • Beantwoorden van mail of chat
  • Klant bestanden bijhouden
  • Klantonderzoek uitvoeren